Keuze begeleiding voor scholen bij profiel-, studie-& schoolloopbaan
Naast het verwerven van kennis kan een school veel betekenen voor leerlingen op het gebied van zelfkennis. Want in deze tijd, waar scholen vooral organiseren op de cognitieve opbrengsten, kan het zijn dat persoonlijke ontwikkeling van jongeren wat extra aandacht behoeft. Maar hoe doe je dit nu op een opbouwende, doorlopende en vooral betekenisvolle manier zodat de leerlingen maar vooral ook de teamleden / docenten / mentoren / afdelingsleiders hier de zin van inzien en het dus gaan doen? Daarin kan ik met 4Unique jouw school ondersteunen. Ik begeleid individuele leerlingen e/o docenten. En ik kom graag op jouw school voor het samen ontwikkelen en invoeren van een duurzaam LOB beleid.
Missie van 4Unique
“Everyone’s a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.”Iedereen heeft meerdere talenten. Ik geloof dat het opsporen van de talenten van jongeren van groot belang is voor de persoonlijke ontwikkeling van jongeren. Dit leidt tot meer zelfkennis. En zelfkennis leidt tot bewustere keuzes. Zelfkennis leidt ook tot meer zelfsturing. Voor het leren op school is dit al van enorme toegevoegde waarde. Zelfsturing is daarnaast zo ontzettend belangrijk is voor jongeren voor het duurzaam verwerven van een passende plaats in de maatschappij, zowel vandaag als in de toekomst. Passend bij de talenten, ambities en interesses van de jongeren. Daarom wil ik mijn loopbaanexpertise en onderwijservaring inzetten op VO/MBO scholen.
4Unique begeleidt scholen bij het invoeren en uitvoeren van een duurzaam LOB beleid
- Met het UWork@School traject* wil 4Unique bijdragen aan een duurzaam en betekenisvol LOB beleid voor een bepaalde afdeling in de school (VO of MBO) zodat teamleden zich gezien voelen in hun talenten die ze kunnen inzetten bij hun dagelijkse taak
- Op interim basis kan 4Unique mee denken, mee kijken, mee ontwikkelen, mee werken bij wat passend is binnen de context van de school op het gebied van LOB en talentontwikkeling, zowel voor teamleden als voor de leerlingen. Wel subsidie aangevraagd en gekregen voor het doorstroomprogramma maar geen menskracht om het uit te voeren? Ook kan er worden samengewerkt bij het implementeren en uitvoeren van het doorstroomprogramma vmbo-havo en vmbo-mbo
- bij ouderavonden in het kader van ouderbetrokkenheid kan 4Unique worden ingezet, of bij groepen e/o individuele leerlingen begeleiding bieden bij het maken van (loopbaan)keuzes op locatie
- 4Unique kan contacten met het (plaatselijk) bedrijfsleven inzetten op school als inspirator e/o rolmodel in gastlessen of speciale thema avonden.
*Kenmerken van een UWork@School traject:
- Samen: teamleden en afdelingsleider, ouders en (plaatselijk)bedrijfsleven,
- Kwaliteiten en eigenaarschap team: bij de start zijn de sterke punten van de teamleden richtinggevend voor het UWork@School traject,
- Duurzaam: er wordt gewerkt vanuit lange termijn visie van de school,
- Concreet: ‘wat gaan we dan nu doen?’ is de opbrengst op korte termijn.
Challenge ‘Kies bewust MBO’
UWork@School is voortgekomen uit de Challenge “Kies bewust MBO’ van de Gemeente Utrecht waar ik aan heb meegedaan.
Je bent als schoolleider / afdelingsleider / teamlid / decaan / LOB er van harte welkom voor een kennismaking om samen af te tasten wat jij nodig hebt in je rol hierin en wat ik daarin voor jou kan betekenen voor jouw school.
Contact opnemen